A digitális tér működtetése mind tartalomgyártói, mind pedig felhasználói szempontból egyre nehezebb, miközben mindenki az egyszerűséget hajtja, a userek egyszerűen jól használható környezetet szeretnének.
A márkabiztonságot 2017-ig mindenki garantáltnak vette, majd a 2017-ben kipattanó Youtube-botrány fenekestül fordította fel a hirdetések világát és a hirdetők világnézetét is. Kiderült, a tartalomszolgáltatóknak, a hirdetőknek, a márkatulajdonosoknak és az ügynökségeknek is tudatosnak kell lenniük, odafigyelve, hogy márkáik, hirdetéseik biztonságos környezetben jelenjenek meg.
A brandsafety azóta jelen van a közbeszédben, de nincsenek konkrétumok, amelyek segíteni tudnák a digitális tér szereplőit. Pedig nagyon fontos, hogy a márkatulajdonosok saját maguk számára keretrendszert alakítsanak ki, a médiatulajdonosok részéről pedig elvárható lenne, hogy tegyenek közzé márkabiztonsági nyilatkozatokat.
Fotó: Bődey János/Index
Az Indamedia Sales által kialakított 5 pontos márkabiztonsági segédlet egy javaslatcsomag, amely arra kéri a piaci szereplőket, hogy kezdjenek párbeszédet a márkabiztonságról.
Ziegler Gáborral, az Indamedia Sales társtulajdonos vezérigazgatójával a RTL Klub-on futó Brandmania című műsor készített interjút a kezdeményezés kapcsán.
A műsort az alábbi linken tekinthetik meg.