Hogyan teremthető a hirdetők számára biztonságos tartalmi környezet, és ezzel egyidejűleg hogyan terjeszthető ki a kiadványok tartalmi minősége a hirdetésekre is?
A hirdetők számára 12+1 pontban határozták meg a kerülendő tartalmi kategóriákat. Az Indamedia Sales a Whitereporttal közösen készített kutatáson túl az alábbi 5 pillér mentén javasolja a piaci párbeszéd folytatását.
Márkabiztonsági keretrendszert a megrendelőnek!
Egy tudatos vállalat figyel arra, hogy milyen tartalmi környezetben jelennek meg a hirdetései. Így elkerülheti még a lehetőségét is, hogy egy platformra kerüljön gyűlöletbeszédekkel, hamis hírekkel és egyéb kirekesztő, rasszista hangvételű cikkekkel. Mindezeket figyelembe véve tudja a megrendelő eldönteni, hogy egy adott oldalon vásárol-e felületet, illetve programmatic kampányainál tiltja vagy éppen engedélyezi-e a hirdetései megjelenéseit. Az egyes márkáknak saját marketing stratégiájukba épített, de eltérő márkabiztonsági szempontjaik lesznek, melyeket csak maguk alakíthatnak ki.
A Coca-Cola számára kiemelten fontos, hogy megjelenései releváns, prémium és teljes mértékben brand safe környezetben jelenjenek meg. 4 Digitális Alappillérünk van, melyekre az Online kampányok tervezése során kiemelten figyelünk a megjelenések elhelyezésénél:
- Viewability / Visibility
- Brand Safety
- Ad Fraud Free
- In Target
A jelenlegi célozhatósági lehetőség mellett elkötelezettek vagyunk abban, hogy a megfelelő helyen, a megfelelő célközönséget, a megfelelő üzenettel érjük el, ehhez pedig elengedhetetlen a fenti 4 pont folyamatos ellenőrzése és biztosítása.
Mérő Ádám
Coca-Cola, Regional Connection Manager,
Hungary, Czech Republic, Slovakia
Közös érdek: márkabiztonsági nyilatkozatot minden médiatulajdonostól!
Ami pontokba szedve, digitálisan elérhető formában garantálja, hogy a kiadványok a szerkesztett tartalmaiban nem buzdítanak erőszakos cselekedetre, nem ad helyet rasszista, szélsőséges nézeteket népszerűsítő kommenteknek. Az Indamedia Sales által képviselt kiadványoknak már van ilyen nyilatkozata, portálunkon pedig helyet biztosítunk további nyilatkozatoknak is.
Tartalmi szűrés: hirdetésmentes övezet
Legyen szó terrrortámadásról, vagy akár egy természeti katasztrófáról az online médiumok kötelessége a tájékoztatás. A szerzők a kiadványok szerkesztőségi elvei alapján felelősséggel döntenek arról, hogy milyen tartalmakat sorolnak eleve hirdetésmentes kategóriába – biztosítva ezzel az ügyfelek hirdetéseinek és saját prémium felületeiknek védelmét.
Mi tudunk magyarul, a programmatic viszont törni magyar
A márkabiztonságot garantáló programmatic hirdetési piacra fejlesztett, nemzetközi technológiai szűréssel nyelvi, értelmezési problémák vannak, a kontextusukból kiragadott kulcsszavak miatt előfordulhat, hogy egy egyébként nagy látogatottságú, a hirdető számára is értékes tartalmi közegben nem jelennek meg az ügyfél hirdetései. Ha egy hírben előfordul a bombasztikus szó, a magyarul nem értő szoftverek terrorgyanúval azonnal tiltólistára teszik a cikket. Az automatizmus nem tud emberi közreműködés nélkül működni, olykor pedig a Youtube algoritmusai is tévednek.
Hirdetésmentes övezetek mellett a programmaticon keresztül érkező, kifogásolható hirdetőket is tiltunk, hogy megjelenjenek. Ha már automatizmus: biztos ön is találkozott olyan silány minőségű kreatívokkal, amelyek azt ígérték, hogy hihetetlen gyorsasággal szabadulhatunk meg felszedett kilóinktól, forradalmi módon tanulhatunk meg pár nap alatt nyelveket. Az Index anno utánajárt, és felfejtette egy hasonló módszerrel működő cég hátterét, amely sokszor hangzatos átverésekre építette a kampányát. Nem létező tudósokra és kutatási eredményekre hivatkozva hálózták be egész Kelet-Európát. Az Indamedia Sales által képviselt kiadványokat folyamatos monitoringnak vetjük alá, a kifogásolható hirdetéseket pedig tiltjuk a felületeinkről.
Elismerés: újságírás, mint garancia
Az elmúlt két évtizedben számos díjat és elismerést zsebeltek be az Indamedia Sales által képviselt kiadványok szerkesztőségei és munkatársai, köszönhetően a prémium tartalom melletti elköteleződésüknek. A szerkesztőségek saját maguk alkotják meg a szerkesztési elveiket is, a munkatársak pedig ezeket követik. Ez az egyedüli útja a független működésnek és a minőségi tartalomgyártásnak.