Csatlakozz

Prémium hirdetés csak prémium tartalom mellett hiteles. A kettő nincs meg egymás nélkül

Folyamatos ellenőrzés, biztonságos tartalom

Miért érdemes programmaticot vásárolnia egy kisvállalkozásnak az ország kezdőlapján? És miért éri ez meg az Indexnek? Mégis mitől lesz prémium egy hirdetés? És mitől lesz biztonságos? Vándor Attilát, az Inda-Labs Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük.

esernyocske.png

Miért előnyös a programmatic a kiadóknak?

Vannak olyan hirdetők, akik földrajzilag elérhetetlenek a mi salesünk számára. Tegyük fel: valaki New Yorkban egy sarki étterem felett lakik, egyébként magyar, és olvassa az Index-et. Az ott lévő vendéglátóhelynek lehet, hogy megéri, hogy ennek az embernek hirdessen geotargettel, ami így nálunk is megjelenhet. Automatizált hirdetésvásárlással ez lehetséges. A kiadónak megéri, mert olyan bevételekhez jutnak, amelyre eddig nem is gondoltak. Emellett egyre jobban célzott kampányokkal és gyorsabb setuppal tudjuk kiszolgálni a hirdetési partnereinket.

És a hirdetőknek?

Egyrészt kisebb a bürokrácia, rövidül a reklámvásárlás ideje. Így a hirdetőnek és kiadónak nem kell közvetlenül leszerződniük egymással.

Másrészt kisebb magyar márkák (akár a sarki fűszeres) programmatic segítségével a leglátogatottabb magyar híroldalon, az Index főoldalán is vásárolhatnak bizonyos számú megjelenést imidzsépítő kampányaik számára, minimum büdzsé nélkül. Ezeket a pénzeket eddig valószínűleg a Google-nél és a Facebook-on költötték el. De nagyobb brandek is átcsoportosítanak bizonyos médiavásárlásokat a programmaticra.

Pedig korábban volt félelem...

Igen, a hirdetők korábban azt hitték, hogy a programmatic-kal ugyan kevesebb pénzért, de silányabb minőségű inventory-t vásárolhatnak majd. Ez alapvető félelem volt. Az Indamedia csoportnál viszont a HOPPex-nek köszönhetően ez kevésbé probléma. A HOPPex prémium kiadókat gyűjtött a saját programmatic networkjébe, ami garantálja a minőséget és a biztonságot is.

Prémium és biztonság. Általában szinonímaként használjuk ezt a két szót az Indamedia-nál. Mi garantálja a programmatic esetén a márkák biztonságát, hogy a hirdetéseik biztonságos környezetben jelenjenek meg?

Az ún. brandsafety-nek, a márkabiztonságnak két oldala van. A felületet egyrészről a tartalom teszi biztonságossá. Nem közlünk például álhíreket.

Másrészről a felületet nemcsak a tartalom emeli a prémium ligába, hanem az is, hogy milyen egyéb hirdetéseket engedünk be az oldalra. Mi garantáljuk például, hogy a te reklámod feletti zónában nem jön be olyan banner, amelyen például lazarostos kötőszövet-hullámzás van laposhasígérettel.

Az Indamedia csoport hitvallása, hogy prémium hirdetés csak ellenőrzött prémium tartalom mellett tud megjelenni hitelesen. A kettő nincs meg egymás nélkül.

Tiltólistára kerülő hirdetők

Az Indamedia Sales az elmúlt időszak piaci tapasztalatai alapján több száz hirdetői URL-re mutató hirdetést azonosított olyanként, amelyek leggyakrabban nem felelnek meg a hirdetésekkel szemben a jogszabályok, illetve az Indamedia Sales által a prémium kiadványok tekintetében megfogalmazott etikai elvárásokban támasztott követelményeknek.

A lista all-time jellege miatt szerepelhetnek benne olyan url-ek, melyeken már nem érhető el aktív tartalom.

A listát a márkabiztonsági kezdeményezéshez való csatlakozás után e-mailben küldjük önnek.

Pedig a bulvár elég erős hídfőállásokat szerzett a magyar online médiában. A legnagyobbak is komoly bulvárkontentekkel próbálják felfelé tolni a napi oldalmegtekintéseik, így pedig közvetlenül a hirdetésmegjelenéseik számát.

Persze, hiszen automatizált hirdetésekkel remekül monetizálható a clickbait címmel operáló Instagram kép beágyazás. A jelenség mellett azonban megfigyelhető egy másik tendencia is, a kiadók sorra rájönnek, hogy szükség van erőteljes prémium tartalomra is. Ezért subbrandeket alapítanak, ahol nívós újságírói teljesítménnyel minőségi témák kerülnek terítékre. Úgy látjuk, hogy a klasszikus prémium újságírói munka és kontentek nem fognak eltűnni a piacról.

Ha már szó volt a user-generated tartalomról. A blog.hu esetén is vannak már prémium minősítéssel ellátott blogok, ezek hogy csapódnak hozzá a kiadványokhoz?

Természetesen téma szerint. Ha megnézed, már a Femina és a Dívány körül is kialakult egy komoly blogudvar, ahol prémium tartalmakat szállítanak a bloggerek.

Folyamatos ellenőrzés, kontrollált tartalom, nálunk ez is a prémium minősítés megszerzésének egyik kritériuma. A blogok esetén ez hogy valósul meg?

Tartalmak kategorizálva vannak, több rendszerrel is követjük őket, ha pedig szükséges, azonnal beavatkozunk, de felnőtt, erotikus tartalom mellett például nem szolgálunk ki hirdetést. Monetizáció szempontjából ezek parlagon futnak.

Az Indavideó esetén is ugyanez az eljárás. Reaktív szűrés, nem jogtiszta tartalmak esetén pedig azonnal lépünk.

Kiadó és hirdető szempontjából mi lenne nagy előrelépés a jövőben a programmatic frontján?

Ha lehetne valamit kívánni, azt szeretném, hogy a programmatic belépési küszöbe ne legyen magasabb, mint mondjuk a Facebookon megjelenő hirdetéseké. Hogy bárki, akár egy bankkártya birtokában megjelenéseket vásárolhasson. Természetesen ellenőrzött tartalmú hirdetéseket.

Az Inda-Labs Magyarország egyik legnagyobb eléréssel rendelkező médiacsoportjának, az Indamediának a fejlesztő- és üzemeltető cége. Többek között hozzájuk tartozik a fejlesztés, a B2B marketing, illetve a natív megjelenések projektmenedzsmentjét is ők látják el, emellett saját termékekkel is rendelkeznek, csak a legnagyobbakat említve, a blog.hu és az indavideo.hu is az Inda-Labs-nál van.

A bejegyzés trackback címe:

https://brandsafety.hu/api/trackback/id/tr3914842512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.