Csatlakozz

Öt érdekesség, amik segítenek megérteni a márkabiztonság lényegét

Egyre több márkatulajdonos lép fel, és tartja nagyobb kontroll alatt a marketing büdzsé elköltését. – Nem mennyiségi szempontokat mérlegelve, hanem inkább a minőségi mutatókat felülvizsgálva.

1. Egy jó márka felelősséggel jár

Abban az esetben, ha a márkánk egy megkérdőjelezhető tartalom mellett jelenik meg, sokkal több a veszítenivalónk, mint „csupán” a felhasználóink.
A Digiday 30 márkatulajdonos körében végzett felmérése alapján kiderül, hogy maga a márka sokkal nagyobb felelősséget vállal saját márkabiztonsága megőrzésében, mint amennyit elvár az ügynökségektől, gyártóktól, kiadóktól, médiavásárlóktól. Ez azt jelenti, hogy bár a kampányokat talán igen, de a komplex márkabiztonság kérdését és felelősségét nem adja ki a kezéből egy brand. Legalábbis ideális esetben.

2. Márkák szakítása a Youtube-bal

Tavaly márciusban hatalmas brandek hagyták el a Youtube-ot, mint hirdetési felületet, miután a Times of London publikálta a nem megfelelő videókon való hirdetés elhelyezéseket (pl. terrorizmusra biztató, erőszakkal kapcsolatos videók). Pár hónappal később a botrány elcsitult, a Youtube pedig szigorúbb irányelveket, nagyobb kontrollt és felülvizsgálatot ígért, így ezek a márkák végül újra használni kezdték a népszerű videómegosztó szájtot. A Youtube hirdetési botránya csak még inkább felhívta a figyelmet a márkabiztonságra, 2018 márciusára igazi buzzwordnek számított a „brand safety”, holott a fogalom a megelőző években is hasonlóan fontos szerepet játszott, vagy kellett volna, hogy játsszon.

3. Melyik +18 tartalom a legjellemzőbb?

A drogoktól kezdve, a kalózkodáson át a szexuális tartalmakig, rengeteg olyan területe van az internetnek, amitől a hirdető általában inkább távol tartja magát. A leggyakrabban kizárt kategória a hirdetés kiszolgáló cégeknél az „erőszak”. Ez nem azért van, mert az erotikus kontentre például kevésbé érzékeny a hirdető, hanem azért mert általánosságban az erőszakos kategóriába sorolandó tartalom van leginkább elterjedve a neten.

4. Márkabiztonsági taktikák

Egy tavaly novemberi felmérés szerint 100 marketingesnek a 80%-a jobban aggódik a márkabiztonságért, mint eddig valaha. A válaszolók nagyjából fele nyilatkozta azt, hogy újra átnézték és bizonyos esetekben felülírták az ügynökségeikkel és médiavásárlóikkal kötött szerződéseket. Sokan pedig harmadik szereplőt vonnának be a kampányaik mérésekor és kiértékelésekor.

5. A programmatic veszélyei

A programmatic kampányok jóval rizikósabbak a márkabiztonság számára, mint a direkt vásárlások. Ez logikus, hiszen a direkt dealek esetében a márkák pontosan tudják kivel dolgoznak és az egész folyamat kontrollálva van, teljes rálátással a hirdető számára.
Másrészről nem szabad elfelejteni, hogy a programmatic megoldások arra lettek kitalálva, hogy ezreknek szállítson üzenetet egyidejűleg, automatizálva. Az ebben szereplő long-tail oldalak sokszor alacsony áron kínálják a megjelenést, ami gyanús, mert ez gyakran kéz a kézben jár az alacsony minőségű tartalommal.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://brandsafety.hu/api/trackback/id/tr3214656455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.